dinsdag 20 januari 2015

Wat ik heb gezien...

Toen ik mijn opdrachten kreeg voor de lessen in het eerste leerjaar, stond er:
"Verschillende deeldomeinen."
Mijn mentor zei mij dat de stagiairs vaak werken rond beeld, maar ze probeerde ook bij mij wat meer deeldomeinen los te krijgen. Als ik met haar over muzo sprak merkte ik dat dit vak haar nauw aan het hart ligt.
Tijdens mijn stage was er ook eens een pedagogische studiedag over het leerplan muzo. Hier hoorde ik wat er zoal werd gedaan rond muzo, bv.: een Muzowandeling. De grootouders worden uitgenodigd om een wandeling te maken in het dorp. Tijdens deze wandeling zijn er verschillende postjes met een opdracht. Elk postje werkte een deeldomein van muzo uit.
Ik merkte al heel gauw dat muzo toch belangrijk is in deze school. Dat ze bewust zijn van wat niet goed gaat en wat ze er kunnen doen.
Ook kwam ter sprake dat ze vooral rond beeld werkten omdat dan de meeste resultaten zichtbaar zijn voor de ouders. 
Ze willen wel werken rond andere deeldomeinen, maar ze zijn er niet altijd vertrouwd mee en vele ouders verwachten iets tastbaars van hun kinderen bij dit vak. Muzo wordt door vele ouders nog vaak gezien als 'knutselen'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten