Namiddag:
Nadat we terug uit de zetel zijn geraakt, zijn we begonnen aan de workshop drama.
Even een snelle naam-heropfrissing en dan zijn we begonnen met een spel waarbij we moesten kloppen op de lege stoel rechts van ons en een naam zeggen zodat de persoon in het midden niet kan gaan zitten.
Hierna hebben we "Hi, Ha, Ho" gespeeld. Sorry mr. Van Guysse, you lost! :-D
Na het hakken van de bomen hebben we gezellig "maskers" doorgegeven. Dit was dus een mislukte poging bij mij, het masker dat ik moest aannemen was een boos gezicht en ik lag natuurlijk te gieren van het lachen. Boos kijken was dus geen optie...
Na deze leuke ervaring hebben we emoties tot uiting gebracht (blij, boos, verdriet, stress, angst). Van heel gewoon tot extreem en op muziek wat erg hielp.
Let op: de emotie verdriet mag je niet zo lang laten duren als de andere emoties omdat kinderen erin kunnen blijven zitten. Ze acteren dan niet verdriet, maar ze zijn echt verdrietig en moeten getroost worden. Je kan dit doen door te zeggen dat ze niet hoeven te wenen en dat ze ook niet moeten denken aan iets ergs waar ze veel verdriet bij hadden. Ze moeten denken hoe ze reageerden en wat ze toen deden.
Dan was het pauze.
Na de pauze hebben we gewerkt met wie-kaartjes en waarkaartjes. Eerst enkel de wie-kaartjes, dan enkel de waarkaartjes. Achteraf mochten wij per 2/3 een kort toneel spelen met een wie-kaart, een waarkaart en een wat-gebeurt-er-kaart. Dit gaf de grappigste resultaten!
Als afsluiter deden we hetzelfde, maar dan nog met een woord dat er niets met te maken had, maar dat we subtiel erin moesten brengen zonder dat de anderen het doorhadden.
Kortom, HILARISCH!
Als afsluiter deden we een spel waarbij we niet mochten lachen, mislukt natuurlijk. Maar we hadden wel plezier and thats all that matters ;-)
Dit zijn activiteiten die je perfect kan doen met kinderen van de lagere school.
Precious moments:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten