Voormiddag:
We zijn eerst verdeeld in groepen van 3/4 voor het toonmoment dat we donderdagavond in Dworp gaan uitvoeren.
Daarna kregen we uitleg van Eric De Witte die ons leert wat het belang van Muzische vorming is. Hij was er niet alleen, hij had ook nog 3 juffen mee. Zij vertelden wat zij doen rond muzo in de klas, namelijk:
- Zij hebben ook een muzische evaluatiekoffer.
- Zij hebben een eigen methode uitgewerkt. (Hierin zitten lessen uit bestaande handleidingen, maar zo hebben zij hun eigen muvo-map)
- Muvo-rapport (meegegeven met het gewone rapport, hierin staat wat het kind zelf vindt en wat de juf/meester vindt).
Om te zorgen dat ze niet altijd dezelfde deeldomeinen geven en/of dezelfde technieken doen, hebben ze allerlei leuke "checklistjes" voor in de klas zodat ook de leerlingen zien wat ze al gedaan hebben, maar ook wat nog niet.
De juffen die mee waren lieten ook hun eigen evaluatiekoffer zien.
Sommige dingen waren herkenbaar, andere brachten een inspiratie met zich mee.
Dan was het pauze.
Nu was het tijd dat wij eens aan de slag gingen. We werden verdeeld in
groepjes waarin we kort een les moesten uitwerken, waarin het impressiemoment
(meer gekend als de sfeerscheppingsfase) een verhaal was "Het land van de
grote Woordfabriek."
In onze groep hadden we een les drama uitgewerkt en verbazingwekkend genoeg
ging dit heel vlot. We hadden snel een lesidee, het was wel maar een globaal
idee, maar toch was het iets.
Wanneer iedereen zijn idee had voorgesteld, vertelde een juf wat zij gedaan
heeft rond dat verhaal. Zij heeft er een "wedstrijd" aan gekoppeld,
waardoor de kinderen extra gemotiveerd waren om hun best te doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten