zondag 28 december 2014

Het weer!

Vrijdag 07-11-2014: 13u00-14u15: Muzo, het weer...
De week eindigen met een muzoles, waarom niet?
Maar ja... dan heb ik weer een idee nodig...
Beeld? Pff... dat hebben ze gisteren al gedaan... Wat gaan we vandaag doen?
Weet je wat? We doen nog eens drama!
Voor we de echte dramales voortzetten, is het misschien best dat ik eerst samen met de leerlingen opwarm.
Als opwarming had ik 4 cijfers in mijn hoofd en elk cijfer had een beweging:
1: Doen alsof we in de gietende regen staan en zeggen: "Wat een weer!"
2: Doen alsof we telefoneren met mama en zeggen: "Hallo, mama."
3: Doen alsof we een geldstuk vinden op de grond en zeggen: "Kijk eens hier!"
4: Doen alsof we dringend moeten plassen en zeggen: "Ik moet zo nodig plassen!"
Wanneer ik dit de kinderen had 'aangeleerd' zei ik de verschillende cijfers door elkaar en deed ik zelf NATUURLIJK mee! I LOVE IT! 
Het was echt hilarisch want plots kwam een leerling naar mij en zei: "Juf, ik moet echt dringend plassen..." Heel toepasselijk ;-) 
Wanneer ik merkte dat de leerlingen goed opgewarmd waren, liet ik ze bepaalde situaties in beeld zetten. In het begin gaf ik ze veel suggesties, maar bij elke situatie gaf ik er minder en uiteindelijk geen.
Daarna moesten de leerlingen in kleine groepjes van 3 staan. Elk groepje kreeg een kaartje met een locatie op. Ze mochten dit niet laten zien aan de anderen, ze moesten deze locatie in beeld zetten zodat de anderen zouden weten waar ze zijn.
Hierna mochten ze in een kring staan, ik haalde telkens een duo uit de kring en liet hen een locatie kiezen en het weer dat het zou zijn. Dit bespraken we eerst en daarna mochten ze het uitbeelden, de anderen moesten raden waar ze zijn en welk weer het is.           

Het was heel leuk om dit samen met de leerlingen te doen. Ze waren soms heel druk, maar dan zette ik ze even aan de kant en dan ging het weer. Who cares? Het was gecontroleerde drukte ;-). Hierna hadden we trouwens een zenles, dus dan gingen ze rustig het weekend in.  :-P
Sommige locaties waren misschien niet zo goed gekozen, want sommige leerlingen beelden het goed uit, maar het was niet duidelijk.
De leerlingen hadden plezier en ik had plezier en de leerlingen deden het geweldig! Ze kwamen soms zelfs heel origineel uit de hoek.
Wacht maar, wij volwassenen kunnen nog heel veel van hen leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten